Sunday, January 4, 2009

Yasin Terakhir

Sendalu dari aku... 

Aku tengah  layan  astro , sempat juga aku layan drama Yasin Terakhir arahan Rashid Sibir. Sebenarnya drama ini drama ulangan biasalah Astro .. kan asyik ulang2 cerita je.. kalo tengok chanel 122 lagi sakit hati.. asyik AF3 je.. semak aku rase.. tapi kekadang layan gak.. hahaha.. berbalik pada drama tadi.. ceritanya memang touching.. terutama babak yang nangis2.. rashid sibir memang champion cerite camnie.. tapi yang aku tak berape setuju tu.. ade pulak kita adegan yang agak berbulu aku tengok.. adegan pak imam dating tepi pantai.. adegan mamat pakai serban jumpa bomoh tu.. adegan rogol .. bagi aku mungkin tujuan R.S. macam menunjukkan bukannya pakai semua org pakai serban tu baik .. diorang pon buat dosa gak..  tapi .. aku tak berape setuju ngan cara begitu.. yelah..  kasi bukak pekung sendiri.. 

pendapat aku camnie.. kalo seseorang tu berpakaian elok.. berserban , ketayap , songkok atau berjubah la contohnya.. maknanya dia menjaga penampilan dan tingkah laku.. aku biase dengar ayat ini " kalau nak buat jahat sekali pon bukak la ketayap tu ".. maknanya org yang memakai songkok atau ketayap tu buleh dikatakan menjaga adap.. kalo tak pakai tu kalo buat jahat org tak kisah dah.. camtu la gamaknya.. 

Jadi sekiranya org pakai serban tu pon jahat ... bayangkan kalo tak pakai.. lagi la kan.. 

Walau macammana pon.. ingat la kata org2 lama .. "buat baik berpada-pada .. buat jahat jangan sekali "

No comments:

Post a Comment