Monday, January 5, 2009

D90 part two..

Sekarang kalo nak beli body d90 memang tarak.. susah sangat nak cari..  umpama mencari anak dara yg masih dara di zaman sekarang nie..  ( sila rujuk harian metro 2 hari lepas ) .. kenape aku cari body d90 ? kenapa tak amik kits d90.. pasai aku tak cukup badjet.. aku ade lam 3000 je... hasil korek mengorek ujung tahun.. nak tak nak kene tunggu je lah..  yang aku dah ade 50mm f1.8.. ok lah untuk permulaan.. janji aku dapat explore d90 nanti..

pasai korek-mengorek.. pagi tadi dengan semangatnye aku gi la pejabat pos kat area rumah aku nie.. terpampang kat papan tanda luar tu.. ( Urusan ASB offline.. ) terus aku buat kesimpulan aku sendiri.. ala takut la tu.. takut pejabat pos nie orang serbu pasai ramai org dok korek-mengorek awal tahun nie.. ( termasuk la aku.. tapi aku ade sebab tersendiri.. ) ala.. semua org ade sebab kan.. ampeh..

pastu aku gi la bank maybank kat kg melayu subang.. masa aku gi tu lum bukak lagi.. pergh.. arie nie dalam sejarah tu.. aku datang bank .. bank lum bukak... selalu nya nak ujung2 je aku sampai .. kalo ikut hati aku tadi.. mahu aku amik gambar sendiri berlatar belakangkan depan pintu bank tu.. nasib baik d90 lum angkat lagi.. kalo tak mahu aku posing ala2 Marilyn Monroe kat situ..

ala .. awal lagi.. gi minum la kot.. dengan kombinasi yang mantap .. teh tarik ngan roti canai garing kuah kari.. aku layan la kejap kat kedai mamak bidayah tu..  lepas je makan plus bayar.. dengan pantas aku ke pintu bank.. tapi kali keadaan dah berubah.. bapak ramai org dok beratur depan pintu bank..  adus..  sure lambat nie.. dah lah aku sorang.. nak bergossip pon susah.. kalo nak borak ngan brother sebelah aku tu.. sure die tak tahu pakaian pengantin mawi warna ape.. hahaha.. lantak.. aku dapat no.. 3026.. ok la tu.. buleh tunggu.. 

sementara menunggu aku layan la main game poker.. setelah hampir sejam gak.. baru leh dapat berjumpa ngan brother kaunter tu.. aku hulurlah buku merah yang dah lama aku buat ... dari sekolah menengah lagi tu.. form 2 kalo tak silap aku..  lepas update.. aku ushar ade la dividen sket.. ampeh.. aku ingat banyak sangat la dividen tahun nie.. ye lah kalo labur 1000 dapat 10000 tak kan seronok.. aku ingat kalo macam tu lah.. mahu pecah bank setiap awal tahun.. hahaha..  lantak lah.. janji ade dana d90 aku.. aku isi lah borang kuar tu ngan my kad aku sekali..

sementara tu sempat jugak aku ushar awek kaunter sebelah berkerja.. bukan main tekun lagi.. ye ke buat keje tu.. tah2 main poker cam aku tadi.. agaknye lah.. 

tiba2.. " encik.. my kad encik problem.. tak leh baca .." "ha sudah.... " mata aku dah bulat dah..  "polisi baru bank kalo mykad rosak tak leh berurusan.. encik.. " brother tadi menambah.. "aduss... " penat je aku dok berebut amik no tadi.. die ingat senang ke nak beratur depan bank pasai nak amik no.. hilang kemachoan tahu tak.. "beritahu lah awal2 tak lah aku dok tunggu dari tadi.. tak mesra langsung .. mentang2 lah famous sekarang.. orang asyik jumpe.. " aku merungut lam hati.. 

nak buat camne.. terpaksa la aku balik dgn hampa.. sampai rumah.. aku teringat kata2 brother tadi.. "encik kalo nak kuarkan jugak buleh pegi kat PNB seksyen 11" .. pikir2.. buleh la kot.. gerak gi sane je lah.. 

semasa di PNB aku call opis pasai permohonan aku beli hp N79.. "ok muszilin nanti amik hp awak kat Mines.. " kate kak zaliha di ujung talian.. "cantekkk... " aku senyum..  lepas nie leh gi sane lak...

akhirnya .. aku balik ngan n79 dan dana untuk d90..

*p/s :- esok hari untuk D90.. tak sabar rase nye... 

No comments:

Post a Comment