Sunday, January 4, 2009

IP Man

Sendalu tentang filem...

"IP Man" cerita cina pasai perjalanan hidup guru bruce lee.. Yip Man.. pengamal seni kung fu wing chun.. 

Aku sempat layan cerite nie kat Bandar Utama.. berebut gak nak beli tiket ngan cine2 .. yg begitu teruja nak tengok cerite kung fu nie.. aku sebenarnya tak pernah google preview cerite nie.. tak tahu lah macamane kisahnya dan sneak preview pon aku tak pernah tengok.. aku beli dan nak tengok cerita nie kerana aku teruja tengok poster filemnya.. menarik bagi aku.. akhirnya aku dapat tempat duduk yang ok lah.. duduk tengah2 panggung tu.. dengan berbekal pop corn medium , ice lemon tea saiz besar dan hotdog 1901 ( lapar gile mase tu.. ) .. aku layan cerite nie..

mula2 aku ingat cerite nie lembap.. bile tiba bab lawan.. pergh.. best la pulak.. gerak camera dan cara lawan memang mantap.. aku rase hero cerite nie memang kuat giler..  dengan jalan cerite yang simple bagi aku.. tapi garapan yang memang superb.. ( entah macamane aku rasekan macam ade jiwa dalam cerite nie.. ) 

akhir cerite aku rase macam bangga .. macam aku nie org cine plak.. ( tak sedar kulit itam.. hehehe.. ) .. sampai macam tu aku rase selepas menonton cite nie.. bagi aku the best film untuk tahun 2008.. tak syak lagi.. 

*p/s :- aku harap malaysia buleh mengeluarkan cerite2 begini.. bukan yang ade lawan2 .. tapi jalan cerite yang ade soul ( jiwa ) ..  


No comments:

Post a Comment